Thursday 8 November 2012

RANCANGAN PELAJARAN TAHUNAN PJPK TING. 3





SMK SETAPAK INDAH
KUALA LUMPUR

RANCANGAN PELAJARAN TAHUNAN
2012
PENDIDIKAN JASMANI PENDIDIKAN KESIHATAN
PJPK
TINGKATAN 3








RANCANGAN TAHUNAN PANITIA PENDIDIKAN JASMANI PENDIDIKAN KESIHATAN  (PJPK)
TINGKATAN TIGA TAHUN 2012
MG
TARIKH
TUNJANG
TAJUK / KEMAHIRAN
HASIL PEMBELAJARAN
STRATEGI
CADANGAN AKTIVITI


04.01.2012
PENDAFTARAN TINGKATAN 3 TAHUN 2012

1
04.01.2012
PJ
KECERGASAN FIZIKAL
LATIHAN KECERGASAN FIZIKAL
i.KESIHATAN
-       Prinsip Latihan
-       Daya tahan Kv
-       Daya tahan otot
-       Kekuatan otot
-       Fleksibiliti

Murid dapat;
1.melakukan sekurang-kurangnya satu aktiviti daya tahan kardiovaskular, daya tahan otot dan kekuatan otot dengan cara dan teknik yang betul dan selamat.

2.memahami prinsip latihan dan boleh menyatakan definisi kecergasan fizikal dengan tepat dan berkesan.
NILAI
-KBKK
-Cuba jaya
-keselamatan
ABM
-tali skipping
-bangku step up
-tilam gim
1.MEMANASKAN BADAN
-aktiviti regangan dan kelonggaran
2. GERAK KERJA KELAS
-LATIHAN PAARLAUF (lari berpasangan) :
Kawasan gelanggang bola jaring
Murid A berlari ½ kawasan – sentuh B, murid B berlari ½ gelanggang, A berjalan ke tempat asal. Ulang 20 minit.
3. Mengambil dan mengira kadar nadi, perbincangan tentang kecergasan fizikal.
4. COOLING DOWN dan mencatat skor.

2
09.01.2012
PJ
KECERGASAN FIZIKAL
LATIHAN KECERGASAN FIZIKAL
ii.KEMAHIRAN MOTOR
-       Prinsip Latihan
-       Ketangkasan
-       Kuasa
-       Kelajuan
-       Imbangan
-       Koordinasi  



Murid akan dapat;
1. melakukan aktiviti jangkauan melunjur dan 2 aktiviti meningkatkan kuasa dan kelajuan dengan teknik yang betul dan selamat.

2. menyatakan otot penggerak utama yang terlibat dalam aktiviti kelenturan dan kuasa.
NILAI
-KBKK
-Cuba jaya
-Keselamatan
-Kesihatan
ABM
-bola
-skittle
-floor mate
1.MEMANASKAN BADAN
-aktiviti regangan dan kelonggaran
2. GERAK KERJA KELAS.
LATIHAN LITAR 6 stesen aktiviti dibawah:
- jangkauan melunjur
- kilas pinggang, bengkok sisi
- lompat jauh berdiri
- hop melepasi halangan
- lompat pelbagai aras
- lari ulang alik
3. GERAK KERJA KUMPULAN
Ulangan 2set rehat 5 minit setiap set
4.perbincangan tentang komponen kecergasan fizikal.

3
16.01.2012
PJ
KECERGASAN FIZIKAL





UJIAN SEGAK







Murid akan dapat;
1.mengetahui tahap kecergasan diri setelah menjalani ujian SEGAK dengan betul dan berkesan





NILAI
-KBKK
-Cuba jaya
-Keselamatan
-Kesihatan
ABM
-bangku step up
-skittle
-floor mate
1.MEMANASKAN BADAN
-aktiviti regangan dan kelonggaran
2.PENGIRAAN BMI
- ukur tinggi dan timbang berat
3.UJIAN SEGAK
- step up ( 3 minit) KNL 30s
- tekan tubi,
- bangkit tubi
- jangkauan melunjur
4. Mengira skor dan COOLING DOWN

4
25.01.2012
PJ
KECERGASAN FIZIKAL





UJIAN SEGAK






Murid akan dapat;
1.mengetahui tahap kecergasan diri setelah menjalani ujian SEGAK dengan betul dan berkesan





NILAI
-KBKK
-Cuba jaya
-Keselamatan
-Kesihatan
ABM
-bangku step up
-skittle
-floor mate
1.MEMANASKAN BADAN
-aktiviti regangan dan kelonggaran
2.PENGIRAAN BMI
- ukur tinggi dan timbang berat
3.UJIAN SEGAK
- step up ( 3 minit) KNL 30s
- tekan tubi
- bangkit tubi
- jangkauan melunjur
4.mengira skor dan COOLING DOWN




5
30.01.2012
PJ  KEMAHIRAN SUKAN DAN REKREASI
PERMAIANAN SOFBOL
Kemahiran membaling dan menyambut
Memukul
Murid akan dapat;
1.melakukan kemahiran membaling dan menyambut bola pada jarak 3 – 5m betul dan tepat sekurang-kurangnya 5 daripada 10 kali percubaan.
2.melakukan pukulan tepat ke sasaran 5 daripada 10 kali percubaan dengan teknik yang betul.
3.mengetahui undang-undang dan peraturan permainan sofbol.

NILAI
Keselamatan
Kerjasama
Tekun
ABM
Bat dan bola sofbol
Skittle,gelong
1.MEMANASKAN BADAN
2.GERAK KERJA KELAS
Kemahiran membaling dan menyambut, memukul bola.
3.GERAK KERJA KUMPULAN
Latih tubi kemahiran dalam kumpulan berenam.
4.PERMAINAN KECIL
 Permainan ROUNDES
5. COOLING DOWN dan catatan dalam buku nota.


6
08.02.2012
PJ – KEMAHIRAN SUKAN DAN REKREASI
PERMAINAN SOFBOL
Kemahiran menampan dan pitching, larian tapak
Murid akan dapat;
1.melakukan kemahiran menampan dan pitching pada jarak dekat betul dan tepat sekurang-kurangnya 3 daripada 5 percubaan.

2.mengetahui undang-undang dan peraturan permainan sofbol.

NILAI
Keselamatan
Kerjasama
ABM
Bat dan bola sofbol
Skittle,gelong
1.MEMANASKAN BADAN
-aktiviti regangan dan kelonggaran
2.GERAK KERJA KELAS
Kemahiran menampan dan pitching
3. GERAK KERJA KUMPULAN
Latih tubi kemahiran dalam kumpulan berenam
4.PERMAINAN KECIL
 Permainan ROUNDES
5. COOLING DOWN dan catatan dalam buku nota.

7
13.02.2012
PJ – KEMAHIRAN SUKAN DAN REKREASI
PERMAINAN BADMINTON
Sebagai sukan riadah dan untuk keseronokan.
Murid akan dapat;
1. melakukan kemahiran servis, smesy dan pukulan badminton dengan teknik yang betul dan sebagai aktiviti riadah.
2. boleh membuat pengiraan mata permainan badminton.

NILAI
-kerjasama
-patuh kepada peraturan
ABM
Reket dan bili tangkis
1.MEMANASKAN BADAN
2. PEMBAHAGIAN KUMPULAN
-permainan badminton 2 lawan 2
3. mencatat folio
4. COOLING DOWN

8
20.02.2012
PJ – KEMAHIRAN SUKAN DAN REKREASI
PERMAINAN BADMINTON
Sebagai sukan riadah dan untuk keseronokan.
Murid akan dapat;
1. melakukan kemahiran servis, smesy dan pukulan badminton dengan teknik yang betul dan sebagai aktiviti riadah.
2. boleh membuat pengiraan mata permainan badminton.


NILAI
-kerjasama
-patuh kepada peraturan
ABM
Reket dan bili tangkis
1.MEMANASKAN BADAN
2. PEMBAHAGIAN KUMPULAN
-permainan badminton 2 lawan 2
3. mencatat folio
4. COOLING DOWN

9
27.02.2012
PJ
UJIAN KEMAHIRAN PERMAINAN
PERMAINAN BADMINTON
Sebagai sukan riadah dan untuk keseronokan.
Murid akan dapat;
1. melakukan kemahiran servis, smesy dan pukulan badminton dengan teknik yang betul dan sebagai aktiviti riadah.
2. boleh membuat pengiraan mata permainan badminton.

NILAI
-kerjasama
-patuh kepada peraturan
ABM
Reket dan bili tangkis
1.MEMANASKAN BADAN
2. PEMBAHAGIAN KUMPULAN
-permainan badminton 2 lawan 2
3. mencatat folio
4. COOLING DOWN

10
05.03.2012

UJIAN INTERVENSI PMR SATU





CUTI SEMESTER SATU 10.03.2012 HINGGA 18.03.2012


11
19.03.2012
PJ
 KEMAHIRAN SUKAN DAN REKREASI
 BOLA TAMPAR
Kemahiran menyangga dan servis
Murid akan dapat;
1.melakukan kemahiran dan menyangga dan servis dengan teknik yang betul dan tepat.
2.mengenal pasti sekurang-kurangnya 5 otot utama yang digunakan dalam latihan bola tampar.

NILAI
Kerjasama
Tekun
ABM
Bola tampar
skittle
1.MEMANASKAN BADAN
-aktiviti regangan dan kelonggaran
2.GERAK KERJA KELAS
Kemahiran menyangga dan servis.
3. GERAK KERJA KUMPULAN
Latih tubi kemahiran dalam kumpulan.
4.PERMAINAN KECIL
Menyangga berenam
5. COOLING DOWN

12
26.03.2012
PJ
KEMAHIRAN SUKAN DAN REKREASI
 BOLA TAMPAR
Kemahiran mengumpan








Murid akan dapat;
1.melakukan kemahiran mengumpan dengan teknik yang betul dan tepat.
2.mengenal pasti sekurang-kurangnya 5 otot utama yang digunakan dalam latihan bola tampar.



NILAI
Kerjasama
Tekun
ABM
Bola tampar
Skittle
1.MEMANASKAN BADAN
-aktiviti regangan dan kelonggaran
2.GERAK KERJA KELAS
Kemahiran mengumpan
3. GERAK KERJA KUMPULAN
Latih tubi kemahiran dalam kumpulan.
4.PERMAINAN KECIL
Lawan b.tampar mini
5. COOLING DOWN

13
02.04.2012
PJ
KEMAHIRAN SUKAN DAN REKREASI
 BOLA TAMPAR
Kemahiran merejam dan menghadang
Murid akan dapat;
1.melakukan kemahiran merejam dan menghadang dengan teknik yang betul dan tepat.
2.mengenal pasti sekurang-kurangnya 5 otot utama yang digunakan dalam latihan bola tampar.


NILAI
Kerjasama
Tekun
ABM
Bola tampar
skittle
1.MEMANASKAN BADAN
-aktiviti regangan dan kelonggaran
2.GERAK KERJA KELAS
Kemahiran merejam dan menghadang
3. GERAK KERJA KUMPULAN
Latih tubi kemahiran dalam kumpulan.
4.PERMAINAN KECIL
Lawan b.tampar mini
5. COOLING DOWN

14
09.04.2012
PJ
KEMAHIRAN SUKAN DAN REKREASI
OLAHRAGA
-          LARI PECUT
i.Fasa permulaan
ii.Fasa berlepas
iii.Fasa pecutan
iv.Fasa penamat
Murid akan dapat ;
1.melakukan kemahiran dalam lari pecut mengikut fasa-fasa yang betul.
2.mengenalpasti langkah-langkah keselamatan semasa melakukan larian.
NILAI
- Yakin diri
-mencapai kejayaan
-berlumba-lumba
1.Memanaskan badan
2.GERAK KERJA KELAS
- fasa permulaan, berlepas, pecutan dan penamat
3.GERAK KERJA KUMPULAN
-lumba lari pecut 100m
4.COOLING DOWN dan perbincangan tentang kesilapan teknik larian.



15
16.04.2012
PJ
KEMAHIRAN SUKAN DAN REKREASI






OLAHRAGA
-          LONTAR PELURU
Murid akan dapat ;
1.menerangkan gaya lontaran yang dilakukan dengan betul.
2. melakukan gaya lontaran yang sesuai dengan teknik yang betul dan melepasi had jarak.
3.mengetahui peraturan asas melakukan lontaran.
NILAI
-yakin diri
-cuba jaya
-keselamatan

ABM
Shut-up
Bola sofbol
1.Memanaskan badan.
2.GERAK KERJA KELAS
-gaya berdiri, gelongsor selangkah dan gaya putaran
-fasa persediaan, gelongsor, lontaran dan fasa ikut lajak.
3.GERAK KERJA KUMPULAN
-lontar peluru bergilir-gilir
4.COOLING DOWN dan perbincangan keselamatan melontar.


16
23.04.2012
PJ
KEMAHIRAN SUKAN DAN REKREASI
SUKANTARA
OLAHRAGA
-          Lari pecut
-          Lontar peluru
-          Lompat jauh
Murid akan dapat;
1. mengumpul mata rumah sukan untuk Sukan Tahunan.

2. Penyertaan ramai dalam olahraga sambil dapat melakukan aktiviti dengan teknik yang betul.
NILAI
-yakin diri
-cuba jaya
-tekun
-keselamatan
ABM
-carta
-model
1. MEMANASKAN BADAN
2. Pembahagian mengikut rumah sukan
3. Aktiviti Sukan tara
- larian 100m
- lontar peluru
-lompat jauh
4. Mencatat mata
5. Cooling down

17
30.04.2012
PJ
KEMAHIRAN SUKAN DAN REKREASI
SUKANTARA
OLAHRAGA
-          Lari pecut
-          Lontar peluru
-          Lompat jauh
Murid akan dapat;
1. mengumpul mata rumah sukan untuk Sukan Tahunan.

2. Penyertaan ramai dalam olahraga sambil dapat melakukan aktiviti dengan teknik yang betul.
NILAI
-yakin diri
-cuba jaya
-tekun
-keselamatan
ABM
-carta
-model
1. MEMANASKAN BADAN
2. Pembahagian mengikut rumah sukan
3. Aktiviti Sukan tara
- larian 100m
- lontar peluru
-lompat jauh
4. Mencatat mata
5. Cooling down

18
07.05.2012
PK
KESUKANAN
PENGURUSAN SUKAN
PENGURUSAN KELAB DAN PERSATUAN
Pasukan sukan, kelab dan persatuan:
-Penubuhan
-Pemilihan AJK
-Perancangan aktiviti
Murid dapat;
1.menyatakan pasukan sukan, kelab dan persatuan yang terdapat di sekolah dan cara pemilihan AJK melalui mesyuarat .
2.menjelaskan proses penubuhan pasukan sukan, kelab dan persatuan.
3.merancang dan mengelola aktiviti pasukan sukan, kelab dan persatuan peringkat sekolah.

NILAI
-sistemaatik
-kreatif
-inovatif

ABM
-carta
1. Perbincangan dan sumbang saran kumpulan kecil.
2. menyediakan kertas kerja aktiviti pasukan sukan, kelab dan persatuan.
3. Perbincangan kumpulan kecil tentang pengelolaan dan pengurusan pertandingan sukan disekolah.

19

14.05.2012

PEPERIKSAAN PERTENGAHAN TAHUN


Murid akan dapat menguruskan pertandingan bola jaring dalam kumpulan kecil dan sebagai aktiviti riadah

1. MEMANASKANBADAN
2. PERLAWANAN BOLA JARING ANTARA KELAS
3. COOLING DOWN
20
21.05.2012
PEPERIKSAAN PERTENGAHAN TAHUN


CUTI SEMESTER PERTAMA 26.05.2012 HINGGA 10.06.2012


21
11.06.2012
PJ
KEMAHIRAN SUKAN DAN REKREASI
PERMAINAN BOLA SEPAK
(pelajar lelaki)
Murid akan dapat melakukan kemahiran bola sepak dalam permainan kecil dan sebagai aktiviti riadah
NILAI
-tolak ansur
-Kerjasama
ABM
Bola sepak
Bola jaring
Gelong
Skittle
1. MEMANASKANBADAN
2. PERLAWANAN BOLA SEPAK ANTARA KELAS
3. COOLING DOWN
1. MEMANASKANBADAN
2. PERLAWANAN BOLA JARING ANTARA KELAS
3. COOLING DOWN

PERMAINAN BOLA JARING
(pelajar perempuan)
Murid akan dapat menguruskan pertandingan bola jaring dalam kumpulan kecil dan sebagai aktiviti riadah

22
18.06.2012
PJ
KEMAHIRAN SUKAN DAN REKREASI
PERMAINAN BOLA SEPAK
(pelajar lelaki)
Murid akan dapat melakukan kemahiran bola sepak dalam permainan kecil dan sebagai aktiviti riadah
NILAI
-tolak ansur
-Kerjasama
ABM
Bola sepak
Bola jaring
Gelong
skittle
1. MEMANASKANBADAN
2. PERLAWANAN BOLA SEPAK ANTARA KELAS
3. COOLING DOWN

PERMAINAN BOLA JARING
(pelajar perempuan)
Murid akan dapat menguruskan pertandingan bola jaring dalam kumpulan kecil dan sebagai aktiviti riadah
1. MEMANASKANBADAN
2. PERLAWANAN BOLA JARING ANTARA KELAS
3. COOLING DOWN

23
25.06.2012
PK
KESUKANAN
ISU-ISU DALAM PJK
Keagresifan dalam sukan dan permainan;
-punca keagresifan
-akibat keagresifan

Kormersialisme dalam sukan – kebaikan dan keburukan.
Murid dapat;
1.menyatakan maksud keagresifan dalam sukan.
2.mengetahui kormisialisme dalam sukan.
3.menghuraikan punca-punca dan langkah-langkah bagi mengelakkan berlakunya keagresifan dalam sukan.

NILAI
-sistemaatik
-kreatif
-inovatif

ABM
-carta
1.mencatatkan maksud keganasan dalam sukan.
2.membincangkan punca-punca dan akibat keganasan dalam sukan.
3.bincangkan langkah-langkah pencegahan keganasan dalam sukan.
4.menyediakan folio keratin akhbar tentang keganasan dan keagresifan sukan.

24
02.07.2012
PK
 KESUKANAN
ETIKA SUKAN
Etika dalam sukan bermaksud panduanntentang peranan peserta dalam sukan dan peranan penonton yang menyaksikan sesuatu pertandingan atau permainan.
Semangat Kesukanan (penonton)

Murid dapat;
1.menyatakan maksud dan cirri-ciri semangat kesukanan penonton.

2.menghuraikan kaitan antara semangat kesukanan penonton dengan kejayaan pasukan / Negara.
3.memberi cadangan cara memupuk semangat kesukanan penonton.

NILAI
-sistemaatik
-kreatif
-inovatif

ABM
-carta
1.Mencatatkan maksud semangat kesukanan.
2.Membincangkan kejayaan diri dan pasukan berasaskan semangat kesukanan penonton.
3.Membincangkan cirri-ciri semangat kesukanan.
4.Membincangkan cara-cara memupuk semangat kesukanan penonton.
5. -Maksud semangat kesukanan
-ciri-ciri semangat kesukanan
-kejayaan diri berasaskan semangat kesukanan
-kejayaan pasukan berasaskan semangat kesukanan

25
09.07.2012
PK
GAYA HIDUP SIHAT
PEMAKANAN
Pengambilan makanan harian hendaklah mengikut umur, jantina, aktiviti dan fisiologi. Keperluan diet harian hendaklah mengikut jadual RDA.
Murid akan dapat;
1.mengenal pasti keperluan makanan mengikut umur dan menyatakan keperluan diet harian (RDA) mengikut kumpulan umur.
2.mengenal pasti cara meningkatkan dan mengurangkan kalori.

NILAI
-sistemaatik
-kreatif
-inovatif

ABM
-carta
1.Perbincangan kelas dengan pembentangan menu merujuk jadual keperluan diet harian (RDA)
2.Perbincangan dalam kumpulan kecil.
3.kajian kes
4.Membuat peta minda
5. Forum
6.Perbahasan
7.Melawat agensi yang berkaitan.

26
16.07.2012
UJIAN INTERVENSI PMR DUA

27
23.07.2012
PROGRAM KECEMERLANGAN PMR


28
30.07.2012
PEPERIKSAAN PERCUBAAN PMR

29
07.08.2012
PEPERIKSAAN PERCUBAAN PMR

30
13.08.2012

                               PROGRAM KECEMERLANGAN PMR





CUTI PERTENGAHAN SEMESTER DUA MULAI 18.08.2012 HINGGA 26.08.2012

31
27.08.2012
PJ  KEMAHIRAN SUKAN DAN REKREASI
PERMAINAN BADMINTON
Sebagai sukan riadah dan untuk keseronokan.
Murid akan dapat;
1. melakukan kemahiran servis, smesy dan pukulan badminton dengan teknik yang betul dan sebagai aktiviti riadah.
2. boleh membuat pengiraan mata permainan badminton.
NILAI
-sistematik
-kreatif
-kerjasama
ABM
-reket dan bulu tangkis
1.MEMANASKAN BADAN
2. PEMBAHAGIAN KUMPULAN
-permainan badminton 2 lawan 2
3. mencatat folio
4. COOLING DOWN

32
03.09.2012
PJ  KEMAHIRAN SUKAN DAN REKREASI
PERMAINAN BADMINTON
Sebagai sukan riadah dan untuk keseronokan.
Murid akan dapat;
1. melakukan kemahiran servis, smesy dan pukulan badminton dengan teknik yang betul dan sebagai aktiviti riadah.
NILAI
-sistematik
-kreatif
-kerjasama
ABM
-reket dan bulu tangkis
1.MEMANASKAN BADAN
2. PEMBAHAGIAN KUMPULAN
-permainan badminton 2 lawan 2
3. mencatat folio
4. COOLING DOWN

33
10.09.2012
PJ  KEMAHIRAN SUKAN DAN REKREASI
PERMAINAN BADMINTON
Sebagai sukan riadah dan untuk keseronokan.
Murid akan dapat;
1. melakukan kemahiran servis, smesy dan pukulan badminton dengan teknik yang betul dan sebagai aktiviti riadah.
2. boleh membuat pengiraan mata permainan badminton.
NILAI
-sistematik
-kreatif
-kerjasama
ABM
-reket dan bulu tangkis
1.MEMANASKAN BADAN
2. PEMBAHAGIAN KUMPULAN
-permainan badminton 2 lawan 2
3. mencatat folio
4. COOLING DOWN

34
18.09.2012
PEPERIKSAAN PRA PMR – GERAK GEMPUR

35
24.09.2012
PEPERIKSAAN PRA PMR – GERAK GEMPUR

36
01.10.2012
PEPERIKSAAN PENILAIAN MENENGAH RENDAH

37
08.10.2012
PEPERIKSAAN PENILAIAN MENENGAH RENDAH

38
15.10.2012
PJ
KEMAHIRAN SUKAN DAN REKREASI
PERMAINAN BOLA SEPAK
(pelajar lelaki)
Murid akan dapat melakukan kemahiran bola sepak dalam permainan kecil dan sebagai aktiviti riadah
NILAI
-tolak ansur
-Kerjasama
ABM
Bola sepak
Bola jaring
Gelong
skittle
1. MEMANASKANBADAN
2. PERLAWANAN BOLA SEPAK ANTARA KELAS
3. COOLING DOWN

PERMAINAN BOLA JARING
(pelajar perempuan)
Murid akan dapat menguruskan pertandingan bola jaring dalam kumpulan kecil dan sebagai aktiviti riadah
1. MEMANASKANBADAN
2. PERLAWANAN BOLA JARING ANTARA KELAS
3. COOLING DOWN

39
22.10.2012
PJ
KEMAHIRAN SUKAN DAN REKREASI
PERMAINAN BOLA SEPAK
(pelajar lelaki)
Murid akan dapat melakukan kemahiran bola sepak dalam permainan kecil dan sebagai aktiviti riadah
NILAI
-tolak ansur
-Kerjasama
ABM
Bola sepak
Bola jaring
Gelong
skittle
1. MEMANASKANBADAN
2. PERLAWANAN BOLA SEPAK ANTARA KELAS
3. COOLING DOWN

PERMAINAN BOLA JARING
(pelajar perempuan)
Murid akan dapat menguruskan pertandingan bola jaring dalam kumpulan kecil dan sebagai aktiviti riadah
1. MEMANASKANBADAN
2. PERLAWANAN BOLA JARING ANTARA KELAS
3. COOLING DOWN

40
29.10.2012
PJ
KEMAHIRAN SUKAN DAN REKREASI
PERMAINAN BOLA SEPAK
(pelajar lelaki)
Murid akan dapat melakukan kemahiran bola sepak dalam permainan kecil dan sebagai aktiviti riadah
NILAI
-tolak ansur
-Kerjasama
ABM
Bola sepak
Bola jaring
Gelong
skittle
1. MEMANASKANBADAN
2. PERLAWANAN BOLA SEPAK ANTARA KELAS
3. COOLING DOWN

PERMAINAN BOLA JARING
(pelajar perempuan)
Murid akan dapat menguruskan pertandingan bola jaring dalam kumpulan kecil dan sebagai aktiviti riadah
1. MEMANASKANBADAN
2. PERLAWANAN BOLA JARING ANTARA KELAS
3. COOLING DOWN

41
05.11.2012
PJ
KEMAHIRAN SUKAN DAN REKREASI
PERMAINAN BOLA SEPAK
(pelajar lelaki)
Murid akan dapat melakukan kemahiran bola sepak dalam permainan kecil dan sebagai aktiviti riadah
NILAI
-tolak ansur
-Kerjasama
ABM
Bola sepak
Bola jaring
Gelong
skittle
1. MEMANASKANBADAN
2. PERLAWANAN BOLA SEPAK ANTARA KELAS
3. COOLING DOWN

PERMAINAN BOLA JARING
(pelajar perempuan)
Murid akan dapat menguruskan pertandingan bola jaring dalam kumpulan kecil dan sebagai aktiviti riadah
1. MEMANASKANBADAN
2. PERLAWANAN BOLA JARING ANTARA KELAS
3. COOLING DOWN



CUTI AKHIR TAHUN MULAI 10.11.2012 HINGGA 01.01.2013


Hak cipta asmutiroszilah@yahoo.com 2012.

No comments:

Post a Comment